Wednesday, June 23, 2010

say: thank you Allah :)

sebab bagi family aku rezeki.
tadi bapak aku dgn tiba2 panggil aku.

papa: tikah! nah, amik nh.
aku: amik apa?
papa: *bukak purse, keluarkan RM100, simpan balik* eh, byk sgt nh. *keluarkan rm50 bg aku*
aku: *blur* utk apa?
papa: amik jelah, aku dh dpt jual tanah tu...

nak menangis aku dgr. alhamdulillah...
skang family kami dah ada duit sikit nak beli furniture utk rumah baru.
although most of them are second-hand.
hey, i'm not complaining! :D

patutlah bapak aku tiba2 ajak keluar makan hari tu.
rupa-rupanya org yg nk beli tanah tu dh byr rm500 in advance.
tp yg sedihnya, duit tu habis sbb kitorg mkn byk sgt. LOL.
haritu tanya taknak mengaku. aiseh bapak aku nh.

dapat je duit, aku terus ajak abang aku pegi mcDonalds.

and malamnya, bpk aku ajak pegi pasar malam.

family nh mmg byk guna duit utk makan. :D

again, alhamdulillah...
ya Allah, Kau murahkanlah rezeki kedua-dua ibu bapaku. :')


p/s: tadi bukak laci bilik mak aku, jumpa rm50 berkepuk2. mentang2 dh ada duit.
p/s/s: i wonder nape dorg tak simpan kt bank. aku copet sebuntil dua kang. -___-




4 comments:

RtaiN said...

Alhamdulillah... :D Rezeki!

spAn_kUrAk said...

yup! alhamdulillah :)

عتيقه said...

gah!!!!!!!!
banyak nyer duitt.
ape lagi 60-40 lahhh.
kau 40 okay?budak budak tak leh pegang duit banyak.
hagagaga

spAn_kUrAk said...

ak ciom jugak tnoe nh kang. haha