Thursday, July 8, 2010

beware. this is gonna be a long one :D

ini semua kes takde wimax tiga hari.

05/07/10

Hari first tade ungku. So far, i’m completely okay with it; never shed a tear. Yg hairannya, sume org layan aku baik2 je hari nh. LOL. Hari nh ade satu kelas je, oleh itu aku mula niat puasa hari nh. Aku mcm tgh berkira2 gak la nak turun medan berbuka ke tak bila tiba2 aizad call.

“weh! Aku sangap nak jumpa kau do!” *dgn gelak yg terlebih sudeh*

So mlm tu, lepas mntk izin ungku, aku ajak cuna join jumpe aizad dgn ayai. Diorang mmg lyn aku extra baik hari nh! I mean, mmgla ade part menganjing2 and maki-memaki tu, tp cara dorg pndg aku lain gila. Mcm kesian kat aku.

Tjumpa marep jugak kat medan, die babai aku dgn semangat gila.

Time tgh tunggu order pulak ternampak yen. Die tegur semua kitorang empat org tp cara dia tegur aku pun lain sikit. So i guess ungku dh gitau la duduk perkara sebenar kat yen jugak. Haruslah, budak sekolah wehhhh.

Abg air tu tanya mane ungku, and i simply answered “esok die ade la.” Mmg esok die nak dtg pun. J

Balik dr makan, ungku ckp die terasa sedih td. Mestilah, member2 die sume call, ajak lepak same. Parents die pulak mcm marah kat die. Aku dah rasa bersalah sgt2, mcm aku penyebab die dismiss.

Dan time tu jugaklah aku menangis akhirnya. Bukan mngenang nasib aku sorg2 dh takde die, tp mngenang nasib die yg tgh sgt2 down tgk org lain happy2 dpt smbung belajar dan die tak dpt. If there’s one thing i could do, aku nak bagi pointer aku sikit kat die supaya die lepas dr status dismiss tu.

tp aku sempat gak sound die.

“awk mst call semua org suruh jaga saya kan! Saya leh jaga diri sendiri lahhh!”

Aku segan dgn semua org yg lyn aku baik2 hari nh. Kau org jgnla kesian kt aku weh. I am PERFECTLY fine. Okay?

But still, thanks semua sbb lyn aku baik2 hari nh. Sob sob. :’)

And oh yeah, aku baru dpt tau faliq dah pindah kampus shah alam. Melompat aku ajak die jumpa. Nak segan2 ngn aku pulak. Gediksssssssssss. :P



06/07/10

Aku bangun lmbt hari nh sbb main game pokemon sampai pukul 4 pagi smlm. Ungku dah ckp nak dtg pagi nh, dgn piji. Dorg nak jumpa sape2 yg boleh tolong dorg apply balik uitm and smbung belajar balek.

ini encik piji.

So, aku decide utk ponteng semua kelas hari nh *alasan* lagipun timetable aku ade yg clash so ini masa perfect utk register balik *alasan lagi*.

Teman budak due ekor nh kesana sini – mula2 dorg amek aku pukul 11.30 and kitorg pegi lepak medan skjp; nak tunggu pukul 2 waktu pejabat bukak balik lps lunch. Lpas tu, pegi canseleri, bhgn hal ehwal akademik.

After that, pegi budisiswa pulak, nak jumpa kaunselor sbb piji nh dh start doubt decision die nk amek kos ape. Lame gilaaaaaa dorg jumpa kaunselor, dlm sejam la jugak aku dok melepek kat luar baca reader’s digest kt ruang menunggu tuh. Akak kerani tu dh risau2 tgk aku tunggu lama sgt smpy die suruh aku masuk dlm satu bilik yg ade sofa segala.

“kalo adik nak adik boleh tidur dlm nh.” Amboi kakak happy-nya kau berkata.

Next, kitorg pegi rumah budk klas ungku pulak sbb dorg nk jmpe mok aku nh. Lpas tu, gi hakim baru – dorg ajak mat ngn padel pulak lpak skali.

Dlm wktu mghrib piji hntr aku balik rumah – siap2 mandi, smyg mgrb and isyak, keluar balik dgn ungku. Pegi pas, smpt karok 4 lagu je. Pastu balik seksyen 2, aku pegi beli topup and stationeries (dan jarum peniti sbb aku pkai selendang and aku tgh tak cukup pin tudung).

Lepak medan, tiba2 kwn ungku dtg. Budak semashur la, nama arip. Budak ini baru pulang dr mesir. Budak ini comel sbb die bwk kereta mst 160km/h and die panggil aku 'aweks'. :D

Sekali ungku call ramai2 lg budak sekolah die – yen, padel, medon,and 5,6 budak2 lain. Aku sorg je pompuan, sian aku kannnnnnnnnnnn! (T_T)

Arip ini mahu blanja budak2 ini, tp die ade credit card je, no single cash. Mula2 dorg plan nk gi mkn pizza tp manede outlet pizza yg bukak pukul 1 pagi. Lepastu plan pegi mcD. Bebudak dlm kete padel dh order mcm2 sekali akak tu kate credit card takleh guna. Berpeluh padel bayar rm98 cash. :D

Lepastu – KFC pulakkk? Ya, sbb kfc boleh pkai credit card. Mmg nafsu mnggunung budak2 ini. Beli bungkus then ktorg mkn ramai2 sambil tgk bola kt i-city.

Aku mmg segan gila tp nasib baik yen, medon dgn padel ade. Thanks kau org. Aku rase aku tetibe jd budak semashur gak. :P

memakhluk i-city.


Dlm pukul 5, arip hantar aku dgn ungku dpn rumah aku. Aku mmg dh ngantuk gile tp tak smpai hat ink biar ungku sorg2, so aku duduk teman die. Lame2 die nangis. Kesian syg aku nh. Lg haru bila die ckp:

“semua org ingt awk yg akan sedih takde saya tp tengok2 saya yg menangis.”

And mlm tu aku sgt puas hati sbb dpt lap air mata die – sblm nh die nangis dlm telefon je, mmg aku sampai lost for words nk pujuk die cemana.

And utk kwn2 ungku, terima kasih sgt2 sbb buat saya jd tak awkward lgsung bila lepak dgn anda.



07/07/10

Bangun lewat lg hari nh (of course la kn). Kesian ungku ngn piji dok tunggu aku lame2 kat bwh. Sorry kau org :D

Lepas pegi mkn kt selasih, aku ajak dorg gi pas. Alasan nak beli pin tudung. Skali aku ajak la dorg pegi karok. Sorg dua lagu.

piji fefeeling.


si gegem dah tade kumis.

Lpas tu ktorg mcm tertarik tgk mesin game ‘lobster’ tu – yg kau kena kepit patung byk2 kt dlm tu and bwk pegi slot tmpt keluar die. Beberapa kali gak la mencuba and mmg almost dpt. Cuma kau org taula kn, tujuan mesin game tu adalah utk ketuk duit kau org byk2 so of course la die ade buat trick utk tak bg kita senang2 je menang. Lepas 4 kali mencuba, sume org dh mnjerit2 tensen and ckp mesin tu menipu, so aku heret dorg dua org keluar. Takut lg addicted nnt. Huhu.

aku teringin plushie hitam tu.


Dlm pukul 5 lebih dorg hntr aku balik rumah. Thanks kau org sbb bertahan dgn perangai aku.

And what’s most important is aku sgt happy dpt teman ungku dua hari nh eventhough kena ponteng kelas. yeayyyyy! :D


No comments: