Saturday, March 5, 2011

toilet.

aku tau mesti ramai orang pernah rasa ada toilet seketul je dalam satu rumah. kat rumah sewa aku pun sama. sekarang aku nak bagitau apa disadvantages ada satu je toilet utk 5 6 org ni.


1) bila kau nak buang hajat.

katakanlah kau bangun2 tidur dan perut kau memulas. time ni dalam kepala hotak mesti terpikir benda2 cair je. muahahah. dgn tak menahannya kau lari ke toilet dan tengok... ada orang. oh mesti menyumpah kan. kompem mundar-mandir kat ruang tamu, kelam-kabut tutup kipas. (aku kalau nak tahan ber, aku takleh rasa sejuk. hahah!) 
aku selalu mengalami benda ni kat rumah lama. kalau aku bangun pagi aku memang sentiasa nak kencing. sekali dgr bunyi kebush kebush dlm toilet. org mandi la tu. lagi sadis kalau dia siap basuh2 baju pakai tangan. punya menahan aku kat luar. kadang2 kalau dah tak tahan sangat aku jerit je kat luar. tapi most of the time aku akan duduk terkepit-kepit je sbb rasa kurang hajar pulak nak jerit dekat org. sometimes pulak aku akan berlari ke bilik air bawah, habis cerita. nasib baik takde kes sama kat toilet bawah jugak, kalau tak mmg boleh gila aku hari2 tahan kencing.



2) bila kau nak amik air semayang.

peak hours kat rumah aku ni ada dua: waktu subuh dan waktu maghrib. time2 lain, housemates aku takde kat rumah. kau dah bangun pukul 6.55 pagi, dah kelam-kabut nak semayang subuh takut terlepas waktu. sekali org2 rumah kau berderet2 nak mandi cuz dorg kena pergi kerja/kelas. melepek la kau duduk atas katil. kalau lama sangat tunggu, silap2 boleh tidur balik terus tak semayang. 
semayang maghrib pun macam tu! semua berderet nak mandi sbb baru balik kerja/kelas, kalau kau berlengah nak amik air semayang mmg pukul 8 setengah la baru toilet tu free. dulu kat rumah lama pun sama jugak, semua stok pukul 8 suku baru nak semayang maghrib. kebetulan masa tu masuk waktu awal. baru angkat takbir dah dengar azan isyak. terus sentap duduk atas katil pakai telekung sorang-sorang.



3) bila kau bangun lambat.

perkara ini selaluuuuu sangat terjadi kat aku. bayangkanlah kalau kelas pukul 10 setengah dan aku bangun pukul 9.45. aku berlari-lari anak ke bilik air dan, ada orang. tunggu punya tunggu, golek2 atas katil, pukul 9.55 (kalau nasib baik) org tu keluar. mandi-manda, siap, tunggu bas, pukul 10.45 baru sampai fakulti. kena bebel sebab lambat.
kat rumah baru lagi sadis sbb ada satu toilet je. mari kita ambil contoh hari ni. aku ada kelas pukul 9, pagi sabtu. bangun pukul 8.40. theoretically, aku sempat mandi-manda dan pergi kelas. keluar2 bilik, tengok ada sorang akak tgk tunggu turn nak mandi. penatlah aku berpikir cemana nak potong line akak ni, akak dlm bilik air tu dahlah mandi agak tak sekejap. lepastu aku dptlah bilik air dlm pukul 9.55. dan2 la nak terberry sbb strawberry milkshake mcD semalam. alang-alang ponteng la kelas -___-"'


dah habis mandi aku tengok akak yg mandi awal tadi tgh termenung dlm bilik. damn! kalau takde pape takyahlah mandi awal, terus rugi attendance aku! T___T
on second thought, i think i was just searching for an excuse to skip class. :D



No comments: