Saturday, November 20, 2010

sweet melang! :D

ya, ketidakhadiran saya dlm dunia internet adalah kerana saya balik ke kuala pilah, negeri sembilan. and i never regret it, one bit. J

Day 1

kami bertolak ke kampung pukul 1.10 pagi kerana kak niza dan kak noni mahu tidur2 dulu. T___T sepanjang jalan dgr lagu OAG dan Westlife. feeling oldies gila. haha. arrived at kampung pukul 3 pagi. sgt lega. pukul 4 pagi, tidur.

aku bangun pukul 11 lebih. kitorang bersiap2 dgn baju raya segala, then kami menahan kebulur sampai mak bung (mak long dlm bahasa nogori) datang dan belikan burger. after that, bertolak ke bahau. kepada yg tak tau, bahau nh boleh kata mcm centre (bukan center) of negeri sembilan. kat sini baru boleh jumpa tempat shopping, karaoke dan wayang. planning adalah nak tengok harry potter tp oleh kerana kak noni tak minat, kitorang decide nak karok dua jam kat situ. :D

bila pulang ke kampung, tengok family makcu dah ada. Pastu family maklang and makteh pulak datang. meriah la sikit kampung :)

Day 2

Bercadang nak ke Melaka tapi tak jadi.

Last last pergi mandi air terjun kat jeram. Omaigod. Super cool.


Day 3

Many had left the house from the second day, tinggal family makcik, makbung dan aku. They also left this morning, so tinggal aku dgn kak niza je. Tidur2 kemas2, pulang pada pukul 4.

.......................................................


Why do i like melang so much? Sebaaaaab. It has everything shah alam doesn’t. Tidur ramai2 kat ruang tamu, bunyi riuh makcik pakcik berborak dlm bahasa nogori, budak2 kecoh main buaian kat luar, makanan kampung - mihun goreng yg kau masak kat kampung, rasa dia sgt lain dgn bila kau masak kat bandar! cayela cakap aku.

Kalau dulu, kampung aku mmg complete ah, semua ada. Dusun buah, sungai, ayam itik lembu kambing, taik lembu kambing bersepah kat jalan... eventhough sekarang most of'em tak dpt jumpa dah, musim balik kampung adalah time favorite aku. haha :D

oh ya, aku takleh upload gambar sbb internet skang in a state of pre-hibernation. pffft. nanti2 la ye!

okay, ciao babe. maybe blog aku akan berhabuk sepanjang cuti nh. xoxo :-*


No comments: