Tuesday, November 9, 2010

kemanisan rumah

seronoknya duduk rumah! sbb it never fails to surprise me! :)

firstly, the big TV. papa dah pindahkan pegi ruang depan. tapi kitorang jarang sgt tengok tv sbb arial tak betulkan lagi and plus, aku mmg tak gemor tengok tv. haha. ironic, beli tv besar tapi tak tengok.

second, papa dah beli broadband. weee~ terus-terang saya cakap, ia lembab! okay2, kena cakap pelan2 sbb takut broadband merajuk. hehe.

and and and the kitchen! dulu masa aku duduk rumah lama, tiap kali bukak peti ais, mesti aku takkan nampak benda lain selain barangan mentah dan lauk-pauk semalam. bapak boring, hobi aku dahla bukak peti ais. sekarang bila duduk rumah baru, bukak je peti ais, poof! vanilla fudge cake. poof! air sarsi. poof! kuih-muih. huii seronok gila. kerja aku skang bukak tutup peti ais je. haha.

lagi satu, stor kecik bawah tangga tu. asalnya mmg la dia jadi tempat simpan barang. tapi skang aku tengok penuh dgn makanan je. sampai telur sepapan pun nak sorok dalam tu. haha. aku rasa kalau seminggu aku terkurung dlm stor tu mmg kompem la boleh hidup.

pastu tadi jumpa sunsweet (eh, ala, prune tu...) kat meja mama.

wow! seronok gila duduk rumah besar nh. boleh sorok2 makanan mcm tupai. :D

No comments: