Tuesday, October 30, 2012

Satu Hari Nanti.

"Aku suka kamu." 
Dia pandang bawah, tengok aku. 
"Merepek." Kata dia, sambil berlalu.

Tapi hari ini, aku dah nekad. 
Hingga akhir kudrat, 
aku nak kejar dia hingga aku dapat.

"Jangan pergi." Aku tarik bajunya di lengan. 
"Dengarkan."

"Kau umpama adik. Tak lebih." 
Dia seakan merintih, berdolak-dalih. 
Berkalih.

Akhirnya, 
aku genggam tangan dia. 
Terpana. 
Diam dua ketika.

Dia tak mampu. 
Tak mampu lepaskan aku. 
Jantung keduanya berdegup laju. 
Aku dah buntu. 
Aku perempuan, tahu. 

"Aku sudah ada yang punya." 
Dia berkata. 
Tak mampu menyambung bicara, 
apatah lagi pandang dalam mata.

"Aku tahu." 
Membisu. 
"Andai dia pergi, kahwin dengan aku." 





Tujuh tahun sudah.
Aku toleh sebelah.
Bukan dia yang pernah.
Hati. Boleh berubah.

No comments: