Wednesday, April 6, 2011

berchenta sebelum ke selepas kahwin? [18SX]

mula-mula, aku nak apologize sebab dah agak lama tak hupdate blog. yalah, nama pun student tesl. bebudak tesl memang suka buat kerja last minute. hahaha. ingin aku beritahu disini, aku sangat geli nak sebut perkataan 'cinta'. tak tau kenapa. it sounds icky. so aku tulislah chenta, lagi chomeyl kan? ahahahaha what the fish.

okay. selama aku hidup kat muka bumi ni, aku dah selalu dengar orang sebut berchenta lepas kahwin lagi elok dari berchenta sebelum kahwin. boleh mengelak maksiat, mengelak dari mendekati zina, dan macam-macam lagi. tapi.

aku selalu terfikir. katakanlah kita kahwin dengan seseorang yang kita tak pernah kenal sebelum ni. okaylah, muka, badan, sedaplah jugak mata memandang. tapi aku selalu terbayang, kalau time tengah ehem-ehem tu dia ganas ke, boring ke, macamana? mau sentap aku semalaman. wahahahaha otak kotor. maafkan aku, aku sedang mengalami sindrom period. hormon estrogen mlimpah-limpah.
.

but it's true, right? sebab kita tak kenal dia dan dia tak kenal kita, tak rasa awkward ke masa nak start bermanja-manja melayari bahtera asmara? lagi-lagi sebab kita tak tahu preference dia and vice versa.  takkanlah baru kenal time kahwin, malam tu terus tanya, "okay what is your favourite ********?" sambil gosok-gosok tangan. silap-silap pasangan kau bagi reflex kick sebab tanya soalan pervert tiba-tiba.




on the less lucah side, cuba bayangkan kalau time dah kahwin, baru kita sedar keburukan dia? bukan keburukan yang kecik-kecik tu, kalau takat suka tidoq tengahari tu aku boleh je live with it. tapi macamana kalau anda seorang perempuan yang tak suka lelaki merokok, tiba-tiba dapat laki suka merokok? nak sound tak boleh, sebab dia suka lepak merokok sama-sama dengan bapak anda. suka aku ingatkan di sini, berhenti merokok adalah satu perkara yang amat susah. and kalau dapat pasangan yang tak semayang? kan lagi haru?


laaaa. i ingat u tau i keje ape...

nauzubillah min zalik janganlah jadi macam ni. T___T

tapi tapi tapi. sebenarnya aku teringin jugak nak bercinta lepas kahwin. main reasonnya itulah, rasa excited  sebab baru kenal. kalau lelaki tak kenal bagi anda bunga, kan rasa romantik. kalau lelaki tak kenal manja-manja dengan anda, kan rasa macam nak merenyam jugak? takut apa, kan dah halal. wahahahah lempang karang. lagipun everything will feel so sweet for the first time. first time pegang tangan, first time main kejar-kejar dalam bilik, first time kena cium dahi masa batal air semayang, kan sweet? aku nak experience tu semua dengan bakal laki aku je. :)


YAHHHOOOOOOOOOOO!

so, kesimpulan aku ialah - bercinta selepas kahwin adalah lebih bagus tapi sekurang-kurangnya kenali pasangan anda sebelum kahwin. mungkin sebab tulah adanya pertunangan, beberapa bulan lepastu baru kahwin. kan kan kan? :)

satu soalan: lelaki suka tak kalau perempuan buat bunyi-bunyi kucing masa first night? rasa macam nak buatlah. wahahahaha aku harap bakal laki tak lempang aku on the spot.

miau miau miau miau miau miau


No comments: